دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۶

خبرهای متنی

ایران

عکسهای خبری

Developed by JoomVision.com

سوسن های چلچراغ در تیلا کنار عباس آباد

زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین

پرندگان مهاجر در تالاب گمیشان

زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین

آخرین بازمانده درنا در ایران

زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین

رودخانه ایی به شفافیت کریستال

زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین

عکس های دیدنی از قوهای فریدونکنار

زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین

سوسک طلائی

زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین

درخت رنگین کمان

زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین

کهنسال ترین گیاهان زمین

زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین

کشنده ترین مار جهان

زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین زمینی ؛ وبگاه تازه‌های دانش زیست بوم زمین
تولید10 میلیارد تن CO2 در تهران | چاپ |
ایران - هوا
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۱

مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بخش خودرو به تنهایی مسئول انتشار سالانه ۱۰ میلیارد ‌و ‌۵۰۰ میلیون تن گاز گلخانه‌ای دی‌اکسید کربن است گفت: در حالیکه معاینه منظم فنی خودروها تا ۲۳ درصد آلودگی هوا را کاهش می دهد پنج ساله شدن آن هیچ توجیهی ندارد. به گزارش مهر، رسول علی اشرفی پور گفت: در حال حاضر هر خودروی قابل تردد در سطح استان تهران سالانه به طور میانگین ۵/۳ تن دی اکسید کربن تولید می کند و با توجه به اینکه تعداد خودرو های قابل تردد در سطح استان هم اکنون سه میلیون دستگاه است این بخش به تنهایی مسئول انتشار سالانه ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن گاز گلخانه ای دی اکسید کربن در هوا است.

اشرفی پور اظهار داشت: بنابراین معاینه فنی خودروها به ویژه در استان تهران که سهم قابل توجهی از آلایندگی ها مربوط به منابع متحرک یعنی خودروها و موتور سیکلتهاست بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه خودروهای داخلی هنوز از استانداردهای روز دنیا برخوردار نیستند افزود: با توجه به هوای نیمه خشک تهران، جمعیت زیاد و حجم بالای فعالیتهای روزانه تردد خودروها در این سطح قابل توجیه نیست.

اشرفی پور با اشاره به نقش معاینه فنی خودروها در کاهش انتشار آلاینده ها گفت: توسعه کمی و کیفی مراکز معاینه فنی خودرو در سطح استان تهران بایستی در دستور کار قرار گیرد تا بتوان بخشی از آلاینده ای هوا را که مربوط به ریزگردها نیست و قابل کنترل است کاهش داد.

وی با انتقاد از طرح ۵ ساله شدن معاینه فنی خودروها گفت: در حالی که معاینه منظم فنی خودروها می تواند تا ۲۳ درصد کاهش آلودگی هوا را به همراه داشته باشد وضع چنین قانونی و وجود چنین ناهماهنگی بین دستگاهها قابل قبول نیست.

به گفته اشرفی پور، اینکه بسیاری از صاحبان خودرو هنوز قطعات کنیستر و کاتالیست را نمی شناسند با توجه به تأکیدات کار گروه کاهش آلودگی هوا ی تهران برای مکلف کردن صاحبان خودرو برای نصب این قطعات بر روی خودرو بسیار قابل تأمل است.

 

اضافه‌ كردن نظر


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

حقوق این وبگاه محفوظ  است و استفاده از نوشته های آن با نگاشتن نام این وبگاه منعی ندارد